Succes i Breinholtgaard igen - nok til EM?

Succes i Breinholtgaard igen - nok til EM?
18. green ved West Coast Masters

lørdag den 13. november 2010

Vintertræning

Hej alle

Så er jeg tilbage på bloggen igen efter en lang skrivepause. Årets sæson er gået på hæld, og en ny sæson er ved at gå i gang. Derfor er det tid til at evaluere årets målsætninger og se frem til næste års udfordringer.

Jeg vil dog starte med en rigtig god nyhed. I år 2011 er jeg nemlig blevet rykket op i Juniortruppen, dvs. A-juniorlandsholdet. Det havde jeg ikke troet med min sæsonstart - men jeg er selvfølgelig rigtig stolt over det, og glæder mig til at møde de udfordringer, der kommer med udtagelsen.

Spillemæssigt har jeg haft et sæson, hvor jeg har spillet bedre end nogensinde. Det viser mit handicap i 0.1 også, da jeg startede i 2.4. Men jeg har kunne lære meget af denne sæson.

Målsætninger
Mine mål i år, eller - det var faktisk drømmemål - var følgende.

  • Under handicap 0
  • Vinde 4 turneringer
  • Blive udtaget til internationale turneringer
Og alle tre mål blev jo faktisk indfriet. Ja, kun det første mål er faktisk ikke per dags dato, men jeg har været nede og runde i +0.1, så jeg er fint tilfreds. 
Jeg vandt fem turneringer i år (Mølleåens, Titleist West Coast Masters, Junior Cup landsfinale, Årgangsmesterskabet og Faxe Kondi Tour III) og samtidig kom jeg ud til to international turneringer (Italian International og JMI Finalen). Alt i alt meget tilfredsstillende. 

Men samtidig må jeg se frem. At jeg har nået tre mål i år, som jeg mente var drømmemål, betyder bare, at mine mål ikke har været udfordrende nok. Derfor skal jeg sætte højere mål til næste år, der motiverer min træning, men samtidig må de ikke være alt for urealistiske. 

Indtil videre har jeg sat mig et mål - det er at komme med til EM for drenge i Tjekkiet til næste år. Det er de seks bedste drenge i Danmark der bliver udtaget, så der er hård kamp om pladserne. Men en målrettet træning, med meget fokus på det korte spil, kan realisere målet. 

JMI 2010
Siden sidst spillede jeg JMI Finalen i Sverige. Det var en rigtig fed tur at komme på, og jeg lærte også rigtigt meget fra turneringen. 

I prøverunden følte jeg, at mit spil sad fint, men at jeg bare skulle finpudse mit spil. Der var ingen store fejl, og det så fint ud. 

Første runde blev dog en katastrofe for mig. 84 tunge slag måtte jeg bruge, før jeg havde slået det sidste putt, og jeg var virkelig nede i kulkælderen. Jeg havde følt mig lidt nervøs under hele for-ni, og det gjorde, at jeg slet ikke slog de slag, som jeg ville. Først omkring 13. hul kom jeg reelt af med nervøsiteten. 

Anden runde var dermed bare ren træning for mig. Jeg skulle ud og slappe af, nyde spillet, og bare få spillet 18 huller. Inden runden var jeg syv (7!) slag fra cutgrænsen, så jeg troede ikke ligefremt at jeg kunne nå det - men jeg havde selvfølgelig drømt om en 64'er om natten :)
Det var en stille start, og da jeg møder min landsholdsmakker Peter op af 9. hul, fortæller jeg ham, at jeg er +1 for runden. Og så gik det ellers stærkt. På de næste otte huller lavede jeg seks (6!) birdies, og da jeg ikke lavede andet end par på de andre huller på vej ind, kom jeg lige pludselig rundt i 68 slag, 5-under-par. Peter kunne heller ikke tro sine ører, da det blev fortalt, at jeg havde gået helt amok. 

Det endte med at jeg klarede cuttet med to slag, og kunne spille søndagens finalerunde. Den blev ikke så spænende - 6 birdiechancer indenfor tre meter misset betød, at jeg kom rundt i 2-over-par (16 pars, 2 bogeys), og jeg endte som nummer 29. Men stadig rigtig godt efter første runde!

Vinter
Nu har jeg så kastet mig over vintertræningen. Det indebærer fysisk træning (ca. 3-4 gange om ugen) samt golftræning (5-6 gange om ugen). For tiden arbejder jeg på min hofterotation, og jeg føler, at det går fremad. 

Vinteren byder også på nogle træningslejre. Den første er en "hygge-lejr" med mine forældre og nogle venner henover julen, mens jeg skal med landsholdet til USA i januar. Derefter følger to ture til Spanien, hvoraf den ene er med førsteholdet fra Værløse. 


Det var en lille opdatering fra min side. Jeg skriver igen, når der er noget at berette om! Glem ikke at følg mig på twitter (@kchinaDK, se boksen i sidebaren) og på Golfnyheder.dk. Jeg skriver løbende nyheder derinde, og fortiden er jeg aktuel med et interview med DK's næste ET-spiller, Thorbjørn Olesen. Han fortæller om sin festfyldte fortid - se artiklen her!

God vind! :)

Kevin 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar