Succes i Breinholtgaard igen - nok til EM?

Succes i Breinholtgaard igen - nok til EM?
18. green ved West Coast Masters

mandag den 6. juni 2011

Update fra sæsonstarten!

Så er jeg endelig tilbage igen på bloggen efter fraværet i hele starten af 2011. Skolen har sat bloggen lidt i baggrunden, men nu har jeg fundet mig tid (og taget mig lidt sammen) til at give en lille status på hvad der rører sig i Værløse og omegn.

Jeg startede sæsonen ud i Frankrig med French Boys, hvor 120 juniorer fra hele Europa kæmpede om de åbne franske juniormesterskaber. 36 spillere ville nå det afgørende hulspilsmesterskab - som dog blev uden mig. Runder i 73 og 77 slag sendte mig tre slag uden for finalefeltet. Ekstra ærgerligt var det, at jeg sluttede med en triplebogey-bogey-bogey-par efter birdies på 9., 12., 13. og 14. En 50. plads var stadig fint acceptabelt, da mit spil på daværende tidspunkt ikke var særligt godt.

Efter en divisionsweekend kom årets første afdeling af Royal Tour i Gillileje. Igen var jernslagene meget ustabile, og det kostede mange slag. Jeg lå ellers placeret som nummer 9 efter de første to runder på runder i 72 og 78, men en afsluttende 82'er sendte mig ned som nummer 23, samlet +16.

To uger senere spillede jeg Wiibroe Cup. En afsluttende 80'er sendte mig igen ned i feltet efter runder i 74 og 71. Jeg havde dog meget bedre jernslag mens putteren var kølig. Samlet +12 blev det til en placering som nummer 24.

Divisionsweekenden viste mange positive takter men også min kæmpe svaghed i mine indspil. Det skulle også vise sig at koste mig en endnu bedre placering ved årets anden afdeling af Royal Tour i Breinholtgård. Jeg kendte dog banen rigtigt godt og betegner den efterhånden som min anden hjemmebane.

Spillet viste sig også fra sin kønnere side, dog med undtagelse af bag-ni på første runde, og med runderne 76, 72, 71, samlet +7, blev det til en god placering som nummer 4, blandt andet delt sammen med landsholdsmakkerne Thomas Sørensen og Mads Søgaard. Banen blev spillet meget svær, og vinderscoren lød i +4 - kun 6 spillere formåede at gå under par i alle tre runder!

Igen var det det korte spil, der kostede mig en eventuel sejr. Med 11 birdies i weekenden var jeg klart den der havde lavet flest birdies, men tre doublebogeys, hvoraf to styks var et (standard) chip + treputt, kostede dyrt for mig.

Med resultatet kommer jeg ind i top-20 på Faxe Kondi Juniorranglisten samt omkring top-25 på Titleist Herreranglisten.

Officielt skulle EM-holdet udtages idag, men endnu er der ikke kommet besked. Jeg giver en update hurtigst muligt!

It's in the hole!

- Kevin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar